Avaleht Õppe- ja kasvatustegevus

Õppe- ja kasvatustegevus

SOINASTE
EERIKA

2023/2024 õppeaasta teema: „ Hooli ja hoia, hoia ja hooli, imetle maailma erinevaid pooli!“

Eesmärgid:
  • laps õpib tundma erinevaid rahvuseid ja kultuure – kultuurilise mitmekesisuse aasta 2024, kultuuripealinn Tartu
  • laps on salliv kultuuriliste ja individuaalsete erinevuste suhtes
  • laps hoolib iseendast, oma kaaslasest ja ümbritsevast keskkonnast

Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:

terviklik ja positiivne minapilt; ümbritseva keskkonna mõistmine; eetiline käitumine ning algatusvõime; esmased tööharjumused; kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest; arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused.

Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja õpetajate kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.

Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab õpetaja lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.

Lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõteteks on:

lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine; lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine; lapse loovuse toetamine; mängu kaudu õppimine; humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine; lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine; lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine; üldõpetusliku tööviisi rakendamine; kodu ja lasteasutuse koostöö; eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.

2024/2025 õppeaasta teema: „Nuputades nutikaks, avastades julgeks“

Eesmärgid:
  • Lapse kogemused ja päevakajalised teemad on õpikeskkonna sisendi loojad, õpetaja toetava keskkonna suunaja.
  • Laps on uudishimulik uurija.
Toimib koostöö erinevate osapoolte vahel: laps-õpetaja-tugispetsialistid-lapsevanem-juhtkond- lasteaia personal.