2023/2024 õppeaasta teema: „ Hooli ja hoia, hoia ja hooli, imetle maailma erinevaid pooli!“
Eesmärgid:
- laps õpib tundma erinevaid rahvuseid ja kultuure – kultuurilise mitmekesisuse aasta 2024, kultuuripealinn Tartu
- laps on salliv kultuuriliste ja individuaalsete erinevuste suhtes
- laps hoolib iseendast, oma kaaslasest ja ümbritsevast keskkonnast
Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:
terviklik ja positiivne minapilt;
ümbritseva keskkonna mõistmine;
eetiline käitumine ning algatusvõime;
esmased tööharjumused;
kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest;
arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused.
Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja õpetajate kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab õpetaja lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.
Lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõteteks on:
lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine;
lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine;
lapse loovuse toetamine;
mängu kaudu õppimine;
humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine;
lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine;
lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine;
üldõpetusliku tööviisi rakendamine;
kodu ja lasteasutuse koostöö;
eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.
2023/2024 õppeaasta teema: Laululind lustib kultuurikarusellil.
Eesmärgid:
Laps on uudishimulik uurija ja katsetaja, oskab teha koostööd, arutleb ning jõuab järelduseni, läbi mille on laps aktiivne õppija.
Lapse maailmapilt rikastub läbi mitmekülgsete tegevuste erinevates kultuuriruumides.
- Kultuuriruumid:
- Käitumiskultuur
- Liikluskultuur
- Digikultuur
- Prügikultuur
- Toidukultuur
- Teatri- ja kinokultuur
- Keelekultuur (jutustamis- ja eneseväljendusoskuse arendamine)
Õppe- ja kasvatustegevuse eesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutuse koostöös. Eesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus lapse kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusel kujuneb lapsel:
terviklik ja positiivne minapilt; ümbritseva keskkonna mõistmine; eetiline käitumine ning algatusvõime; esmased tööharjumused; kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest; arenevad mängu-, õpi-, sotsiaalsed ja enesekohased oskused.
Õppe- ja kasvatustegevus tugineb rühma päevakavale, mis määrab vastavalt laste eale päevarütmi, kus vahelduvad igapäevatoimingud, laste mäng, vabategevused ja õpetajate kavandatud õppe- ja kasvatustegevused.
Õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel arvestab õpetaja lapse arengutaset, vanust ning lapse huve. Lapse kasvades ja arenedes lähtutakse õppesisu valikul üldjuhul põhimõttest – lähemalt kaugemale, üksikult üldisemale.
Lasteasutuse õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimise põhimõteteks on: lapse individuaalsuse ja tema arengupotentsiaali arvestamine; lapse tervise hoidmine ja edendamine ning liikumisvajaduse rahuldamine; lapse loovuse toetamine; mängu kaudu õppimine; humaansete ja demokraatlike suhete väärtustamine; lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustava keskkonna loomine; lapsele turvatunde, eduelamuste tagamine; üldõpetusliku tööviisi rakendamine; kodu ja lasteasutuse koostöö; eesti kultuuritraditsioonide väärtustamine ning teiste kultuuride eripäraga arvestamine.